Keď budem mať syna, pôjde za zubára. .. alebo život v policajnom štáte

3. októbra 2013, prorok, Kto za to môže?

Viem, že túži po dieťati. Má už na to aj svoj vek, aj priateľa, s ktorým si rozumie a plánujú sa zobrať…. . Plánujú a akosi stále nie je čas. Obaja podnikajú a na účtoch akosi nepribúda. Dvaja dospelí ľudia, ktorí vedia, kde žijú, čo chcú v živote dosiahnuť. Jasná predstava, ale ako som povedala, tá chvíľa akosi nechce prísť.

 

– A si vtom? To je skvelé! zvolala som rozradostená.

– Ale nie, nie je to tak, ako si myslíš.

– Ako to teda je?

– Včera som bola u zubára a platila som za dva zuby 200 éčiek.

– Dvesto éčiek? Vyvalila som na ňu oči. Moja postava z vertikálnej polohy sa pomaly menila na hranatú, do stoličky, otvorila som ústa a pozerajúc na jej ústa zo mňa vyšlo, – to máš v ústach zlato?

– Ale kdeže, ja neviem čo mám, ale zlato to nie je.

Spomienkou na svoje platby u zubára sa robím múdra a poviem, – to všetko závisí od materiálu, ktorý použije.

– Ja viem, vzdychne.

– Podpisovala si informovaný súhlas? – ukázal ti cenník? chrlím zo seba.

– Niečo som podpisovala, dvakrát, povie krátko a vidím, že je z toho riadne naštvaná.

– Bohyňu, načo si platím každý mesiac 55 éčiek, ja by som bola za to, aby sa to zrušilo a nech si každý platí iba úkon, aspoň by vedel začo platí a pokračuje… – hej dal mi podpísať niečo, ale to asi doklad na 16, 60 euro.

– Akých 16,60? čudujem sa.

– Spýtala som sa ho napokon, že sa mi to zdá veľa, že koľko mi dopláca na zuby zdravotná poisťovňa a on povedal, že 16,60.

 

Nuž takúto trpkú príchuť mal včerajšok mojej známej.

 

Rozchádzajúc sa, ma zastavila a povedala: – ešte ti niečo poviem, čo sa stalo môjmu snúbencovi.

Ako som už napísala, jej snúbenec podniká. Dnes ráno išiel autom k zákazníkovi, zastavila ho policajná hliadka a naparila mu bločkovú pokutu 60 euro.

– Začo?

– Za prasknuté predné okno, a to ešte nie je všetko, zobrali mu techničák a vodičák!“

– Hej, vravím, už aj vrabce na streche čviríkajú, že žijeme v štáte, nie armádou chránení, ale policajtmi vydieraní.

„Vraj, keď závadu odstráni, nech príde auto ukázať, dostane späť techničák a vodičák.

 

Na jej poslednú otázku, či môžu mať podnikatelia na Slovensku deti, som veru odpovedať nevedela.