Založ si blog

Ak má niečo spoločné zdravotné poistenie s výhrou, ja som Mária Terézia

Wikipédia definuje zdravotné poistenie na Slovensku ako poistenie osôb slúžiace na zabezpečenie potrebnej zdravotnej liečebno-preventívnej starostlivosti, pri ťažkom zdravotnom postihnutí, prípadne osobitnej zdravotnej starostlivosti.

 

Právo na zdravotné poistenie vychádza z Listiny základných ľudských práv a slobôd. Podľa nej majú občania SR na základe zmluvného povinného poistenia právo na zdravotnú starostlivosť a zdravotné pomôcky za podmienok, ktoré ustanovujú nasledujúce zákony:

  1. Ústava
  2. Zákon 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti
  3. Zákon 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach
  4. Zákon 459/2005 Z. z. o zdravotnom poistení
  5. Zákon 98/1995 Z. z. o liečebnom poriadku

 

Človek – občan SR musí mať príjemný pocit, keď číta všetky tie zákony, ktoré nami zvolení poslanci prijali a čo všetko je republika pre občana schopná a ochotná urobiť! Ešte viac velebím tých, v ktorých hlavách sa zrodil nápad platiť zdravotné poistenie z výhry.

 

Výraz výhra pochádza z anglického výrazu win = výhra, čo znamená riešenie konfliktu, pri ktorom jeden alebo viacerí účastníci hry majú šťastie a dosiahnu nejaký úžitok.

 

Viem a som v hĺbke duše presvedčená, že so SR, ktorú tvoria aj tí naši slávni rodáci,,, zákonodarci… a všetci končiaci a začínajúci na ci, nechcem mať nič spoločné, hádam už ani občianstvo. Vysvetlím prečo.

 

Minulého roka som vyhrala v jednej súťaži 1000 €. Nechcite vedieť, aká veľká bola moja radosť. Detaily nebudem opisovať, boli donedávna v živej pamäti, veď nikdy predtým som nič nevyhrala. Už pri podaní daňového priznania som mala čudný pocit, ale dala som slovo, že výhru prijímam a som si vedomá dane z výhry. 19 %-nú daň som odviedla, t. j. 190 €. Ale dnes? Dnes som šokovaná, mám nedoplatok na zdravotnom poistení. Začala som aj mierne protestovať, ale presvedčila som, že tí sviniari, ktorí tak veľkodušne rozdávajú zo štátnej kasy sebe a „nemohúcim“, pre ktorých predstavujeme hostiteľskú krajinu a ktorí sú trošku tmavšej pleti a možno aj iných prednosti… no dobre, zdieľajú svoj osud, ale prečo my, všetci ostatní musíme byť dojnými kravami? A ešte na nás našijú také smiešne zákony? Áno, dnes som sa dozvedela krutú pravdu a mám na to niekoľko dni, aby som zdanila ešte 14-imi percentami a odviedla zdravotné poistenie z výhry. No, chápete to??? Ja ešte stále nie. Ale už viem jedno, že nechcem mať nič spoločné so štátom podvodníkov a klamárov, dokonca ani štátne občianstvo.

 

Dnes napadla aj taká myšlienka, že keby všetci občania Slovenska boli v zdraví, čo by s tými peniazmi tí zlodeji urobili? Rozdali? Ukradli? Ťažko povedať.

 

V živote má človek dve ISTOTY: dane a smrť. To sú tie „rána istôt“ alebo „rany istôt“???

 

 

Na záver mi dovoľte vtip.

 

Muž zomrel a dostal sa do neba. Keď tak stál pre nebeskou bránou, všimol si že za ním je stena plná nástenných hodín. 
Podišiel k svätému Petrovi a pýta sa: „Svätý Peter čo sú to za hodiny?“
Peter odpovedal: „to sú hodiny klamstva, vždy keď niekto povie lož ručičky na jeho hodinách sa pohnú“.
„Ahá? – toto sú čie hodiny?“
„Tieto patrili Márii Terézii, ako vidíš ručičky sa na jej hodinách ani nepohli“. 
„A tieto?“ pýta sa muž zvedavo. Tie patrili Abrahamovi Lincolnovi, ručičky sa pohli len dvakrát a to znamená, že zaklamal v živote len dvakrát“.
Vzápätí sa muž opýta: „A kde sú hodiny Roberta Fica?“
Peter sa uškrnie a vraví: „tie používam ako ventilátor v mojej kancelárii“.

 

 

Realita dneška

21.02.2015

Referendová sopka

04.02.2015

Viem si predstaviť, ako bude vyzerať nedeľa 8. februára u nás doma. Pokojná, pohodová, s predlženým spánkom možno aj do deviatej… , jednoducho taká zavidenia hodná. Biela bude aj naďalej biela. Čierna ostane čiernou. Pracovná doba v nákupných centrách sa nezmení a všetci nákupov chtivých si budú môcť s chuťou utrácať svoje chechtáky. Ak nepríde väčšia [...]

Pastiersky list. Posolstvo prvé.

26.01.2015

Téma 1. kvartálu roku 2015 nenechala suchou a neznalou jedinú domácnosť, jedinú osadu, jediný dialóg dvoch známych či priateľov, jediného blogera či novinára. Referendum. Áno, referendum, vojde do dejín Slovenska a možno aj do učebníc dejepisu alebo morálky. Vhodnosť zvážia, ako vždy, kompetentní. Poviem pravdu, nemám rada túto tému a po prečítaní titulkov správ [...]

Mark Rutte

Turecko podporí kandidatúru Marka Rutteho na šéfa NATO. Výhrady má už len Orbán

29.04.2024 16:48

Turecko aj Maďarsko ako členovia NATO predtým vyjadrili výhrady voči Rutteho kandidatúre.

Zuzana Dolinková

PS, KDH a hnutie Slovensko zbierajú podpisy na odvolanie Dolinkovej

29.04.2024 15:42

Na odchod ministerky vidia viacero dôvodov, najmä ohrozovanie eurofondov a "netransparentné" rozhodnutie v súvislosti s výstavbou nemocnice na Rázsochách.

Vladimír Pčolinský

Súdny proces v kauze exšéfa SIS Pčolinského by sa mal začať 30. mája

29.04.2024 15:20

Pôvodné obvinenie Pčolinského zrušila Generálna prokuratúra SR

polícia, nehoda, motorka, kuriér

Namiesto brzdy šliapol na plyn. Motocyklista v Bratislave vpálil do pizzerie, zranil dve ženy

29.04.2024 15:06

K udalosti došlo v pondelok pred 11.30 h na Povrazníckej ulici.

prorok

Postrehy zo života, ktoré rozplačú..., potešia..., poučia... ak aspoň jednému vyčarím úsmev na tvári, ak aspoň jedného poteším, ak aspoň jedného poučím, budem šťastná. Som tu pre vás... jedná z vás. ...viem sa rýchlo nadchnúť, viem sa rýchlo rozhodnúť, viem sa rýchlo a nahlas rozhnevať... to som ja

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 216991x
Priemerná čítanosť článkov: 3145x

Autor blogu