Založ si blog

Byť pôrodnou asistentkou? To nikdy!

Je hanbou každej krajiny, keď mladí ľudia po vyštudovaní zanechávajú prázdne miesto v svojom rodisku. Je ešte smutnejšie, keď opúšťajú svoju krajinu a odchádzajú za prácou do krajiny, v ktorej nájdu uplatnenie podložené snovým finančným zabezpečením.

Len tak mimochodom sa mi dnes dostal do uši útržok rozhovoru dvoch dám, z ktorých jedna bola zdravotná sestra a druhá jej známa… už sediaca v autobuse. Hneď po úvodných frázach chytili do úst dnešný deň na pracovisku zdravotnej sestry.

– Počula som, že si zmenila pôsobisko?

– Hm, zmenila. Chcela som to urobiť niekoľko krát, nikdy som nemala odvahu. V auguste som si povedala dosť a odišla.

– Koľko rokov si tam robila?

– Tridsať dva?

– Nebolo ti ľúto odísť?

– Bolo, všade človek musí robiť, ale tam, kde si tvoju prácu nevážia sa naozaj nedá.

– A to budeš denne cestovať autobusom?

– Dnes cestujem výnimočne, auto mám v servise.

– A ako sa ti robí na novom pracovisku?

– Dobre. Naša nepatrí do siete Svet zdravia. Vládne tu pokoj, pohoda, nie sú také tlaky a prácu si vážia… a je to za iné peniaze.

Myslela som, že aj o peniazoch bude reč… , ale nebola.

– Predstav si, že dnes mi volala tvoja suseda, čo bola s nami na plavbe po Dunajci.

– Vážne? A čo chcela?

– Aj ona chce odísť a hľadá nové miesto.

– Teraz? Veď ma ešte desať rokov do dôchodku.

– A ja mám trinásť! Nič som jej nesľúbila, lebo len pred mesiacom sme prijímali už dôchodkyňu, ktorá odišla do dôchodku v decembri. Bola taká rada, keď som ju oslovila, či nám nemôže prísť vypomôcť na nejaké obdobie.

– Ale veď musí cestovať 25 kilometrov!

– Jej to vôbec nevadilo. Má muža chorého na srdiečko, často chodia do Bratislavy po vyšetreniach… a v domácnosti sú vždy nečakané výdavky.

– Tým sa veru nedá vyhnúť.

– Predstáv si, včera k nám nastúpilo mladé dievča na prax. V triede ich je sedemnásť, jedna bude praxovať u nás. Rozprávali sme sa. Predstavila som jej pracovisko, oboznámila s prácou na oddelení. Pýtala som sa jej, čo si myslí o práci pôrodnej asistentky a či by ňou chcela byť ona alebo jej spolužiačky. Povedala, že ona nikdy… ! A ani jej spolužiačky nechcú robiť na sále.

– A čo bude robiť?

– Pôjde do Rakúska za opatrovateľku alebo teraz je to také lukratívne… pôjde za „obchodnú zástupkyňu“ a bude predávať lieky a iné zdravotnícke potreby… to mi povedala. Aj som ju niekoľko krát pristihla v kresle s nemčinou na kolenách.

– Vážne?

– Úplne vážne. Nič iné v tomto smere neprichádzalo do úvahy. Vraj ako opatrovateľka bude musieť robiť dva týždne a dva bude mať voľno a ako obchodná zástupkyňa dostane služobné auto, mobil, notebook, naučí sa prezentáciu k liekom a bude navštevovať lekárov.

Skvelá budúcnosť pre budúce mamičky… len aby tie pôrodné asistentky, dôchodkyne, vládali čo najdlhšie robiť, aby mal kto privádzať na tento „smutný“ svet detí… . Deti našich detí.

Realita dneška

21.02.2015

Referendová sopka

04.02.2015

Viem si predstaviť, ako bude vyzerať nedeľa 8. februára u nás doma. Pokojná, pohodová, s predlženým spánkom možno aj do deviatej… , jednoducho taká zavidenia hodná. Biela bude aj naďalej biela. Čierna ostane čiernou. Pracovná doba v nákupných centrách sa nezmení a všetci nákupov chtivých si budú môcť s chuťou utrácať svoje chechtáky. Ak nepríde väčšia [...]

Pastiersky list. Posolstvo prvé.

26.01.2015

Téma 1. kvartálu roku 2015 nenechala suchou a neznalou jedinú domácnosť, jedinú osadu, jediný dialóg dvoch známych či priateľov, jediného blogera či novinára. Referendum. Áno, referendum, vojde do dejín Slovenska a možno aj do učebníc dejepisu alebo morálky. Vhodnosť zvážia, ako vždy, kompetentní. Poviem pravdu, nemám rada túto tému a po prečítaní titulkov správ [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

prorok

Postrehy zo života, ktoré rozplačú..., potešia..., poučia... ak aspoň jednému vyčarím úsmev na tvári, ak aspoň jedného poteším, ak aspoň jedného poučím, budem šťastná. Som tu pre vás... jedná z vás. ...viem sa rýchlo nadchnúť, viem sa rýchlo rozhodnúť, viem sa rýchlo a nahlas rozhnevať... to som ja

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 216812x
Priemerná čítanosť článkov: 3142x

Autor blogu