Založ si blog

Dnes som si zarobila 28 €. Vy koľko?

Dnes som si naozaj zarobila 28 €, neveríte?

Dovolenkujeme. Dopoludnie sme trávili tak relaxačne v domácom prostredí a po obede sme sa vybrali na farmarské trhy. A ako to už chodí, muži sa pozbierajú nech idú kdekoľvek oveľa rýchlejšie ako ženy. Môj nie je výnimka. V ruke taštička s dokladmi a kľúčmi, v druhej výťah a dupkal, kde som, prečo sa neponáhľam, prečo stále musí čakať a pod. Chcela som, naozaj. Prebehli posledné úpravy, pohľad do kabely, mobil do ruky a už som letela cez vchodové dvere, chtiac skrátiť čakanie aspoň o dve sekundy. Boli to drahé sekundy. Čo čert nechcel, moju šikovnosť podporil prievan… pribuchol dvere aj s kľúčmi z vnútornej strany.

Až vo výťahu zo mňa vyletelo: „bože, kľúče ostali v zámke.“

Skoro ma preklal pohľadom v tom úzkom priestore výťahu, ktorý je viac na zoznamovanie v úzkom kruhu ako na sťahovanie nábytku… a bolo po dovolenkovej nálade.

Po obhliadke farmárov, farmárok a ich produktov meter vzdialení od seba, sme nasmerovali kroky k autu, aby išiel každý svojou stranou. Muž do banky a ja do kľúčovej služby.

Našťastie dverový majster bol hneď k dispozícii a o desať minút pred našimi vchodovými dverami. Akýmsi zakriveným plechom boli dvere otvorené dokorán do bytu hádam za tri minútky.

Poprosila som ho aj o servis vložky tak, aby sa dali dvere otvoriť aj keď v nich ostane zabuchnutý kľúč a spýtala sa, čo to bude stáť.

– Núdzové otvorenie 20,– €, servis 8,– €, ale keď si dávate urobiť aj servis, otvorenie vám dám za 17,– € plus 8,– €, teda spolu 25,– €.

Majster kľučiar mi oznámil, že vložku a kľúč musí zobrať na prevádzku a tam to prerobiť. Súhlasila som, veď plán na popoludnie som mala úplne rozbitý. Pri odchode som ho poprosila, aby mi doniesol aj bloček. A to som nemala robiť.

– Chcete aj bloček?

– Áno, chcem.

Prišiel o niekoľko minút a ďalších pár minút robil montáž zámku. Kým sa zvŕtal okolo dverí, ruky mi ťahalo k bločku na poličke pri dverách.

Stalo na ňom:

núdzové otvorenie 15,– €

doprava 5,– €

servis US 8,– €

zdaniteľné 28,– €.

Už som nebola nahnevaná na seba, ani ma nemrzela moja nedôslednosť, ale nedodržanie princípu v podnikateľskom prostredí. Škoda, že táto firma nemá v meste konkurenciu. Ak zákazník je na ňu odkázaný, stanoví si podmienky, aké jej vyhovuje. Nuž, nedala som cash platbu priamo do vrecka bez zdanenia, zaplatila som o 3 eura viac na daň pre podnikateľa, akých je na Slovensku ako na polí klasov.

Nie nadarmo sa hovorí: aký pán, taký krám. Ja by som dodala: aká vláda, taký podnikateľ.

Realita dneška

21.02.2015

Referendová sopka

04.02.2015

Viem si predstaviť, ako bude vyzerať nedeľa 8. februára u nás doma. Pokojná, pohodová, s predlženým spánkom možno aj do deviatej… , jednoducho taká zavidenia hodná. Biela bude aj naďalej biela. Čierna ostane čiernou. Pracovná doba v nákupných centrách sa nezmení a všetci nákupov chtivých si budú môcť s chuťou utrácať svoje chechtáky. Ak nepríde väčšia [...]

Pastiersky list. Posolstvo prvé.

26.01.2015

Téma 1. kvartálu roku 2015 nenechala suchou a neznalou jedinú domácnosť, jedinú osadu, jediný dialóg dvoch známych či priateľov, jediného blogera či novinára. Referendum. Áno, referendum, vojde do dejín Slovenska a možno aj do učebníc dejepisu alebo morálky. Vhodnosť zvážia, ako vždy, kompetentní. Poviem pravdu, nemám rada túto tému a po prečítaní titulkov správ [...]

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

prorok

Postrehy zo života, ktoré rozplačú..., potešia..., poučia... ak aspoň jednému vyčarím úsmev na tvári, ak aspoň jedného poteším, ak aspoň jedného poučím, budem šťastná. Som tu pre vás... jedná z vás. ...viem sa rýchlo nadchnúť, viem sa rýchlo rozhodnúť, viem sa rýchlo a nahlas rozhnevať... to som ja

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 216687x
Priemerná čítanosť článkov: 3140x

Autor blogu