Založ si blog

PF 2013

Drahí čitatelia, som rada, že som tu a môžem sa vám prihovárať. Dnes som tu preto, aby som sa pozastavila nad novoročným prejavom nášho prezidenta. Pochopila som, že je úplne zbytočné na našej politickej scéne čokoľvek kritizovať. Možno nesúhlasíte s mojim postojom, ale každý má nejaký postoj a pozorujúc politickú scénu som usúdila, že kritika je ako dažďová kvapka na kvete. Keď vyjde slnko, kvapku osuší alebo spadne na zem, aby nasýtila vlahou zem.

Nemôžem povedať, že ma novoročný prejav prezidenta rozčertila. No to by ešte vyzeralo, aby som sa dvanástu hodinu roku trinásteho 21. storočia rozčertila, to nie. Nemôžem povedať, že ma zarmútil. Smútok vnášať do mojej duše nedovolím nikomu, zvlášť nie z televíznej obrazovky. Nemôžem povedať, že ma nadchol. Túto úlohu prenechávam tým, ktorí sú toho hodní. Je však hodný pozastavenia a to hneď z troch dôvodov.

  1. Prezident republiky, hlava štátu, verejný činiteľ začne svoj príhovor negatívne, citujem: „Svet na prahu roku 2013 je zas o niečo zložitejší. Stále sa nevieme vymotať z problémov, ktoré prináša svetová kríza.“ To je ako hodenie kosti psovi. Ja nič, oni nič, my všetci sme muzikanti, za všetko, čo sa stalo, čo sa deje, čo príde môže svetová kríza.
  2. Druhá citácia: „…dnes si pripomíname 20. výročie vzniku samostatnej suverénnej SR. S jej vznikom sme zobrali na seba bremeno zodpovednosti…“, koniec citátu. Kto zobral bremeno zodpovednosti? On? Oni? My? Áno, my všetci sme zobrali na seba bremeno zodpovednosti a preto sa aj tak správame. Lež, škoda, že zodpovední nás nevidia, sme ako svetlice na tmavej oblohe. Snáď príde deň D, kedy si kompetentní snímu z nosa okuliare, ktoré im nedovolia vidieť ani na koniec nosa.
  3. Tretia citácia, ktorá ma pomrvila na stoličke: „…zaráža Vás častá nízka kultúra a korektnosť podnikania…“ ó, super …snáď ste mali na myslí nízka kultúra čínskych predajní šmejdov, ktoré sú naši spoluobčania nútení kupovať… pretože, ak by ste dobre počúval hlas ľudu, tak zrejmé vášmu sluchu by neušlo, že slovenskí podnikatelia držia ekonomiku tohto štátu na svojich ramenách a že sú to práve oni, ktorých sa tento štát pripravuje úplne ošklbať, holá hus chutí viac, ako obrastená perím.

Vo vašom prejave je toho viac, čo stojí za pozastavenie, ale toľko času nemám, aby som hodnotila každé slovo, každú vetu.

Pán prezident, od vás sa to pravdepodobne nedočkám, ale od ďalších prezidentov očakávam pozitívny úvod a povzbudenie do nasledujúcich mesiacov roku.

Dnes som tu bola a prihovárala sa vám preto, lebo viem, aký dôležitý je vnútorný pokoj človeka, preto želám všetkým, ktorí strávili so mnou pár minút, aby ste sa v roku 2013 našli mnoho príležitosti na pokoj a spokojnosť, aby na vašom stole nič nechýbalo a do všetkých domovov posielam harmóniu a lásku.

 

 

Realita dneška

21.02.2015

Referendová sopka

04.02.2015

Viem si predstaviť, ako bude vyzerať nedeľa 8. februára u nás doma. Pokojná, pohodová, s predlženým spánkom možno aj do deviatej… , jednoducho taká zavidenia hodná. Biela bude aj naďalej biela. Čierna ostane čiernou. Pracovná doba v nákupných centrách sa nezmení a všetci nákupov chtivých si budú môcť s chuťou utrácať svoje chechtáky. Ak nepríde väčšia [...]

Pastiersky list. Posolstvo prvé.

26.01.2015

Téma 1. kvartálu roku 2015 nenechala suchou a neznalou jedinú domácnosť, jedinú osadu, jediný dialóg dvoch známych či priateľov, jediného blogera či novinára. Referendum. Áno, referendum, vojde do dejín Slovenska a možno aj do učebníc dejepisu alebo morálky. Vhodnosť zvážia, ako vždy, kompetentní. Poviem pravdu, nemám rada túto tému a po prečítaní titulkov správ [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

prorok

Postrehy zo života, ktoré rozplačú..., potešia..., poučia... ak aspoň jednému vyčarím úsmev na tvári, ak aspoň jedného poteším, ak aspoň jedného poučím, budem šťastná. Som tu pre vás... jedná z vás. ...viem sa rýchlo nadchnúť, viem sa rýchlo rozhodnúť, viem sa rýchlo a nahlas rozhnevať... to som ja

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 216726x
Priemerná čítanosť článkov: 3141x

Autor blogu